lördag 23 januari 2010

Anna om Konsten!


Igår träffade jag Lidberg i hennes lilla rum bredvid Konstfack.
Jag har aldrig varit vid nya Konstfack och när jag såg det så blev jag alldeles varm i magen. "Jag ser ljuset Jonathan!"


Lidberg och jag har gått i samma klass på gymnasiet och sen gick vi Gerlesborg ihop och sen kom hon in på Konstfack och inte jag.
Hon är brutalt ärlig med mina grejer och den jag helst visar mina tankar för. Hon vågar säga att det är pubertalt eller fånig och hon vågar också säga om det är bra.


Vi drack vin och lyssnade på Sven-Ingvars och jag fick nya infallsvinklar om mina arbetsprover och det kändes som tiden stod still.
Sen hamnade vi på en konstfest med en miljarder konstnärer på cirka fem kvadratmeter lägenhet.
Där sprang jag på en massa andra klasskompisar sen min konstskoletid.


Jag har svårt att förhålla mig till konstelever. Kanske för att jag ser dom som så mycket bättre. De är ju precis som vem som helst men jag liksom dyrkar marken de går på.
Bara för att jag skulle hugga av mig armar och ben för att få byta plats med dom.


Kvällen var rolig iallafall, väldigt rolig till och med.
Och jag hoppas att det inte märktes allt för väl hur lycklig jag var bara av att få vara i samma rum som de som lever min dröm.


(bilden är från avslutningsfesten på Pernbys Målarskola, ser ni vem som e jag?)

Etiketter:

6 kommentarer:

Anonymous Annie sa...

Yes, du sitter i knät va?


Du inspirerar så otroligt mycket. Din blogg är helt klart min favorit!

23 januari 2010 kl. 15:31  
Anonymous Mika sa...

...det är klart att dom har sin skola och sin utbildning... men Anna du har en publik... och är det inte det man drömmer om när man utbildar sig till konstnär?

Mika

24 januari 2010 kl. 01:37  
Anonymous Sandra sa...

Ja du sitter väl i knä på killen där på första raden??

24 januari 2010 kl. 01:52  
Anonymous Natasha sa...

Dina illustrationer är alltid väldigt fina!

24 januari 2010 kl. 09:38  
Anonymous Karin sa...

JA! Du sitter i knä på Johan Lundberg, för visst är det väl han? Jag tyckte att jag kände igen honom. Vi har jobbar ihop på Zornmuseet. Fin kille!

Men Anna! Vet du vad jag ska göra om 3 dar? Jag flyttar till Karlstad och ska läsa serietecknarkursen som du läst. :) Det ska bli sjukt kul och jag är sådär nervös som man alltid är innan man ska börja skolan.
Håll tummarna för mig! Jag håller alltid på dig! :)

24 januari 2010 kl. 23:07  
Anonymous Ämma sa...

Jag håller med övriga kommenterare - det ser ut som du som sitter i knät på en pöjk där till vänster och har en glammig glansig klänning och hopknutet halsband.

25 januari 2010 kl. 11:26  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida