tisdag 19 januari 2010

Jag glömde visst....


....att säga att idag va första dagen jag kände mig hemma i den här staden.
Det tog mig exakt elva dagar.
Elva dagar att anpassa sig till stadsbussar, rödljus och folkmassor.
Allt sånt som inte finns i Värnamo.

Det känns som man andas in annan luft är, förändringens luft och möjligheternas luft.
I Värnamo finns trygghetsluften. Den har sin charm den med.
Men just nu tycker jag om att inte veta vad som händer imorgon, om en månad eller om ett halvår.

Som Kajsa sa idag, det är nyttigt att ta sig utanför sin trygghetszon. Det är först då man växer.
Jag har växt lite under de här elva dagarna.

Blivit någon centimeter stoltare.

Etiketter:

5 kommentarer:

Blogger Malin sa...

Vad härligt, väx på!
Kanske växer du lite av detta: jag fullkomligt äääälskar dina teckningar, men den här av Robyn är helt jäkla outstanding! Att du bara blir bättre och bättre är ju fantastiskt.

19 januari 2010 kl. 21:38  
Anonymous Ämma sa...

Åh vad härligt Anna! Där skulle man kunna ta till sig ett och annat.

Och vilken fantastiskt fin teckning också!

19 januari 2010 kl. 22:00  
Blogger Johanna Urban sa...

Jag tycker det är helt sjukt svårt att måla ett ansikte där man kan se vem det är... Grymt bra gjort :)
//Johanna

20 januari 2010 kl. 00:17  
Anonymous Natasha sa...

Vad härligt! Underbar teckning!

20 januari 2010 kl. 10:25  
Anonymous Sofie sa...

Hej Anna!

Hittade hit från en artikel på Glife.se. Har nu spenderat morgonen läsandes din blogg. Jag är fast! Du är så duktig!

Kolla in artikeln där det står om dig!

http://www.glife.se/content/5822

/Sofie

20 januari 2010 kl. 10:53  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida