söndag 31 januari 2010

Anna goes Sailor!


Den 8 mars fyller jag år. Tjugosex år, kan knappt tro det när jag säger det. Tjugosex är ingen ålder kan man tycka, men jag känner mig inte en dag över 23. Jag minns när jag fyllde 15, sen dess har det liksom bara rullat på och jag har inte riktigt tagit in att jag är så gammal som jag är.

Ibland kan jag känna att jag inte kommit någon vart på den här tiden. Men när jag tittar på mitt CV så ser jag att det faktiskt finns en hel del med på den där listan. Det är lätt att glömma allt man gjort när man ständigt strävar efter något mer.

Sen ska man inte räkna ålder i vad man lyckats med jobbmässigt. Jag har en fin lägenhet, en luddig katt och en stilig karl också. det är inte fy skam.



Idag ringde iallafall min ömma moder och sa att jag skulle få Sailor koppen från Gustavsberg i present! Åh jag ÄLSKAR den där koppen! (tom mer än Eva-koppen som jag fick välja mellan)
Men jag fick gå å köpa den själv, etersom jag ändå bor bredvid fabriken.
Tyvärr hade de inte den inne i rött (bara blått och svart) så jag hoppas den kommer in innan jag flyttar.
Men visst är den väl ljuvlig?!
(Jag antar att det är ganska "26" att önska sig porslin i födelsedagspresent)

Etiketter:

2 kommentarer:

Blogger m sa...

haha, jag är 33 och tänker precis som du: " men inte kan väl jag vara... nää..."

men det fantastiska är att man liksom kan ha lika roligt och göra lika många nya saker hela tiden verkar det som.

31 januari 2010 kl. 22:42  
Anonymous Tina sa...

Porslin är underbart att få i present! Jag önskar mig ofta lite konstiga saker, eller rättare sagt annorlunda saker. Andra önskar sig kläder, mobil eller pengar, jag önskar mig gökur, stolar och porslin. Innerst inne är jag nog 40 år.

1 februari 2010 kl. 20:50  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida