onsdag 27 januari 2010

05.38



Jag kan inte sova.

Jag har ett roligt möte klockan tio idag. Så därför är jag vaken.

Tack för alla kommentarer om tatueringsgrejen! Jag har bestämt mig för vad jag ska göra (just nu iallafal, det hinner nog ändra sig tio gånger till om jag känner mig själv rätt)
Jag ska fortfarande söka Konstfack nu till våren, har hunnit alldeles för långt med arbetsproverna för att bara ge upp nu.
Men om jag INTE kommer in, då ska jag prova på tatueringsgrejen! Har hela sommaren på mig att prova egentligem, oavsett om jag kommer in eller inte.

Som ni sa, det ena utesluter inte det andra.

Jag tänkte efter lite, att tatuera är inte att ge upp sin dröm. Min dröm är att få teckna på heltid. Det får jag göra som tatuerare ochså, plus att jag kan teckna mitt eget på kvällar och helger. Jag kommer aldrig sluta teckna, även om jag hade det som yrke.
Men att slippa oroa sig över pengar vore helt fantastiskt om jag ska vara ärlig!
Men vi får väl se vad ödet har tänkt ut åt mig.


Ni bad om att få se en bild på det långa håret, så varsågod! Ni bad också om en bild på mig som blond, visst det fixar jag!

Sen tror jag att jag stannar vid det mörka. Det är som ni säger mest jag.

Någon undrade vad som hände med t-shirtarna jag målade på. De jag visade bild på såldes på Skrapan, det var en engångsgrej. Att jag sen sa att jag skulle börja tillverka t-shits kom aldrig längre än till just idéstadiet, men visst, finns det en förfrågan från ert håll på t-shirts så kan jag fixa det såklart!
Men då får ni maila och beställa en, så jag vet storlek å så innan.
Maila på a_ileby@hotmail.com om du är intresserad!

Etiketter:

6 kommentarer:

Blogger Fejdan sa...

Hej gumman! Skulle du kunna rita upp en pinuppa, med mitt utseende (mitt ansikte, mina tatueringar), fast med stora bröst som sitter på plats, tunn midja, ja - du vet, en pinuppa. Vad skulle du ta för en sån, i blyerts, typ lika hög som ett A4-papper?

Puss!
Nu kom jag på att jag kan maila, men jaja, jag börjar såhär.

27 januari 2010 kl. 09:51  
Anonymous Sara S sa...

Hej
Nu har jag inte läst alla kommentarer i tatuerings-inlägget så kanske upprepar vad någon tidigare sagt. Men jag tycker absolut att du ska haka på, ingen tvekan om saken!!!
Man måste inte gå på konstfack för att bli en bra, framgångsrik konstnär, det finns så många andra vägar att gå. Och tänk vilken väg som öppnade sig med det där samtalet. Det är ju det spm är så underbart med livet. Att måla och skapa är ju en del av dig som aldrig kommer att försvinna så tänk att du har ca 60 år kvar att skapa, du kommer att hinna måla mycket!! även fast du skulle haka på den här tatueringsgrejen 5-10 år eller något. Det känns som en mycket unik chans.

27 januari 2010 kl. 09:52  
Blogger Anna Ileby sa...

Fade - haha det kan jag absolut göra, en a4 kostar 800 kr.

27 januari 2010 kl. 10:09  
Anonymous Anonym sa...

Hm, det blir knappast till att rita eget på kvällar och helger om du är tatuerare...då är man nämligen fullt upptagen med att rita kundernas tatueringar! tänkte att det är bra att du vet om det, menar inte att avskräcka dig. (det går inte riktigt till som i LA ink eller andra tatueringsprogram...)

/Maja

27 januari 2010 kl. 18:09  
Anonymous Emma sa...

Snygg blondis! Så härligt med tjejer som är så kvinnliga att de är skitsnygga i kort hår tycker jag. Jag menar, vissa tjejer med kort hår blir tomboys och andra blir helt enkelt sådär strikingly beautiful så att man tappar andan.

27 januari 2010 kl. 19:32  
Anonymous Ämma sa...

Fan, jag glömmer typ varannan gång att jag bestämt att jag ska skriva Ämma, haha.

27 januari 2010 kl. 19:33  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida