tisdag 25 oktober 2011

Anna Listar!

Eftersom jag jobbar som en tok just nu för att få fram kalenderflickorna i tid så hinner jag inte teckna så mycket annat till bloggen (och flickorna suger jag på en stund till)
Så istället får jag skriva en lista, helt brutalt snodd av Emma Sundh:


Jag längtar efter: Åh jag längtar efter massvis med saker, så det får bli en lista i listan:
- Ett eget hus! Att komma hem och stänga grinden bakom sig och känna att varje litet grässtrå och varje liten milimeter är bara mitt!
- Mina föräldrar. Min ständiga och eviga längtan hem gör sig bara mer och mer påmind ju längre tiden går. Jag skulle göra vad som helst för att få äta lunch med min mamma varje dag!
- Bröllopet! Tiden kryper ju fram och jag vill börja fixa men det känns lite tidigt att ha girlanger och bordsplaceringar klara ett år i förväg.
- Se min färdiga kalender!
- Bli gravid, fast det får vänta tills efter bröllopet, men längta kan man ju göra ändå (så mycket att jag var tvungen att köpa Alfons Åberg gardiner på loppis!)


Jag ledsen över: Att människor man tycker mest om i hela världen inte kan bli trehundra år gamla, att jag har noll kronor på mitt konto fast jag jobbar jämt och att jag aldrig kommer kunna ha råd att köpa det där huset med grinden och ha egna grässtrån.

(målning av Jenny Nyström)

Jag glad över: Att jag får gå till ett jobb jag fullkomligt Ä L S K A R! Att jag får komma hem till världens finaste man som alltid har maten klar när jag kommer hem, att jag har en familj som stöttar mig fast jag siktar alldeles för högt och för att jag har precis allt det jag drömde om för några år sen!


Jag äter helst: Grönkål stekt i massvis med grädde som min pappa gör på allra bästa sätt! Fiskpinnar med amerikansk dressing eller korvstroganoff (vilka dyra vanor jag har va?)


Jag ser fram emot med skräckblandad förtjusning: Mötet jag har i Stockholm på måndag! Ihhh, jag är lycklig och livrädd på samma gång!

Det finaste jag vet är:



Jag läser: Bloggar! Ca 50 st om dagen!

Jag är galet stressad över: Kalenderflickorna, att inte ha några pengar och att försöka göra karriär alldeles ensam!


Jag lyssnar helst på: Just nu: Kapten Röds "in kommer ting".

Jag drömmer om: En karriär som modeillustratör i stora, glossiga magasin!


Jag blir nostalgisk av: Vem ska trösta Knyttet, Säfflebussen, Tv-serien "Glappet", mormors kakor med brun kant och lukten från Löfbergs lila-skrapan i Karlstad

Etiketter:

7 kommentarer:

Blogger Regina sa...

Bilderna i headern är fantastiska Anna, gillar stilen

25 oktober 2011 kl. 12:33  
Blogger Alexandra sa...

Åh känner igen det där. Det borde införas arbetskvotering för timmar också. Oavsett vad man jobbar med borde man ha rätt att kvotera på timmar. Det hade väl varit ngt? Det skulle rädda kulturen.

25 oktober 2011 kl. 14:22  
Blogger Maua sa...

Vem ska trösta knyttet kan vara en av dom finaste, sorgligaste och lyckligaste böckerna jag vet! Fina Tove Jansson alltså.

25 oktober 2011 kl. 15:06  
Blogger Yoko sa...

du kan du kan DU KAN! Du blir bamsestor och karriären är på G!!!!


Eller hur?!

26 oktober 2011 kl. 13:38  
Blogger Maya sa...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

26 oktober 2011 kl. 18:27  
Blogger Maya sa...

Superfin illustration!

26 oktober 2011 kl. 18:28  
Anonymous Art By Tina/Tina Axelsson sa...

Åhh glappet! Nostalgi på HÖG nivå.

27 oktober 2011 kl. 14:43  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida