torsdag 16 juni 2011

Dagens Porträtt!


Jag gjorde ett porträtt på min nya favorit Emily. Men nu i efterhand vet jag inte om det är särskilt likt. Men strunt samma, det är iallafall en teckning, oavsett om det är likt henne eller inte!

Nu ska jag äta lunch på vår nyinredda balkong (ska bara köpa en randig matta, sen lovar jag att visa!)

Vet ni vad, igår kom Allis hem med sin första fångst (förutom daggmaskar) en stor fet, svart näbbmus (gigantiskt för att va näbbmus!) och visade stolt upp den för mig och Emil! Vi berömde henne en massa som sig bör och sen fick den döda näbbmusen vila på balkongen innan jag slängde in den i buskarna. Uäck!
Tänk att ha en alldeles egen liten tiger hemma, fast i miniformat! Det är inte illa det.

Etiketter: ,

11 kommentarer:

Anonymous Christel sa...

Jisses, vilken fin teckning!

16 juni 2011 kl. 13:08  
Anonymous Karin sa...

Tycker verkligen om ditt sätt att teckna, du har din egen stil. Man ser att det är din teckning!

16 juni 2011 kl. 13:46  
Anonymous Sofie sa...

Jättefin teckning, som alltid!=)

Och lilla kissen.. Hihi, näbbmus, du har tur du... Min galning till katt har fångat flertalet sorkar/råttor och lagt alldeles utanför dörren, eller kommit in och lagt i hallen.. Så du ska vara glad att hon inte kommer med något värre;-)

Ha det fint i sommarvärmen, ser fram emot många fina blogginlägg, alltis lika kul att läsa!!=)

16 juni 2011 kl. 15:31  
Anonymous Sara sa...

Det är ju jättelikt!
såg direkt att det var Emily Dahl!!

16 juni 2011 kl. 17:05  
Blogger Unknown sa...

Jättefin teckning som vanligt. Och vilken fin katt. Måste ha missat den men den hade jättefin teckning. Älskar brokiga katter.

16 juni 2011 kl. 17:56  
Anonymous Henrik Broden sa...

Grym färglägging. Känns som du utvecklat den. Är det tatuerandet som gjort det? Like it alot. :)

16 juni 2011 kl. 20:56  
Blogger Cat sa...

Jodå, det var jättelikt! Såg direkt att det var hon, innan jag hade läst texten. Lika snyggt som alltid!

17 juni 2011 kl. 10:04  
Blogger Nathalie sa...

Åh fantastiskt fin teckning! Det känns som du har utvecklats till att bli ännu bättre, jag som inte trodde det var möjligt! you go girl.

17 juni 2011 kl. 16:23  
Anonymous Art By Tina/Tina Axelsson sa...

Fantastisk gose-katt-lejon=)

19 juni 2011 kl. 18:55  
Anonymous Sofia sa...

Suck.. Du är så G R Y M att jag inte vet vet jag ska ta vägen, vilket hörn jag ska ställa mig eller vart jag ska göra av händerna. Älskar din säregna stil!

Tror mitt nästa mål här i livet är att bli en inspirerande "storbloggare" så man kan bli avtecknad :P

Ha en fin midsommar hörru!

23 juni 2011 kl. 09:17  
Anonymous Emelie sa...

Det var likt, för jag såg klart och tydligt vem det var innan jag kollade namnet och den var väldig fin!

27 juli 2011 kl. 15:51  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida