tisdag 14 juni 2011

Anna och Listan!

Jag snodde en lista från bästa Emma idag!


Namn: Anna Clara Ileby
Piercingar: En i "fjongen" i örat, sen vanliga hål i öronen och ett som jag inte använder i naveln (Emil bestämde att jag var för gammal för sånt trams)
Tatueringar: Ja min ömma moder och en text på vänster arm, ett anatomiskt hjärta på höger arm, en talgoxe bakom örat, en sjömanspinuppa på vristen, ett "E" på vaden och Lilla My i svanken!
Längd: 168 cm kort
Skostorlek: 37-38 (de verkar bli mindre med åren, eller så har jag vant mig vid ömmande tår)
Hårfärg: Blond för tillfället. Om vi pratar om min naturliga är det nått råttliknande som ingen sett på årtionden
Fräknar: Nada

Motto: Ful får man va men inte dum. Och "skam den som ger sig"
Kär? Som tusan
Önskar: Att min mamma bodde ett kvarter bort, att jag hade minst fem rum i lägenheten, att någon skulle ge mig den turkosa soffan på jobbet, att jag fick kissa fram ett plustecken och att ELLE skulle ringa och säga att jag är det bästa som hänt illustrationvärlden på länge! (varför gör dom aldrig det?)


Tycker du att du är attraktiv? Då och då, men oftare i huvudet än i verkligheten
Vilket schampo använder du? Bed Head, mest för att det luktar som tuggummi
Vad är du rädd för? Folk som spyr, folk med äcklig hosta, män som pratar med sig själva på ett mycket argt sätt på tåget och att Emil skulle lämna mig för en sjuttonåring
Gillar du berg- och dalbanor? Lööööööve it! Fast jag får alltid panikångest på vägen upp och inser att jag ju faktiskt hatar berg och dalbanor, men sen när det är klart vill jag åka igen och så håller det på i all evighet. Amen.


Senaste?
Filmen du hyrde? Typ Gremlings när jag var 13? På riktiogt så har jag typ aldrig hyrt film. Tycker film är slöseri med tid.
Filmen du köpte? Sunes Jul
Låten du hörde: Värmlandsvisan, som vanligt
Låten du laddade ner? Veronica Maggio "snälla bli min"
Personen du ringde? Pappa, för att säga att de var porschar (?) på tv
Personen som ringde dig? Mamma, bara för att säga hej och att jag typ är bäst i världen. Vi gör ungefär 18 sådana samtal på en kväll
TV-program du såg? Top Gear, nästan så man skäms lite men jag älskar deras brittiska torra humor. Sen att bilar är en värdslig sak hör inte riktigt hit.
Person du tänkte på? Mormor, för att hon är så himla fin när hon blir blank i ögonen när man ska säga hejdå och att hon kramar en så hårt att man nästan får slut på luft trots att hon är över nittio år, klappar en på kinden och säger åhhhh!

Favorit?
Låt: Good ridance med Green day, värmlandsvisan (som bara finns i värdelösa versioner på spotify) och typ allt med Sven-Ingvars (om ni var från Karlstad skulle ni förstå)
Sak att göra: Åka på loppisrunda, roadtrippa i Sverige med Emil och att ligga i mina föräldrars trädgård. Och att inreda mitt allra bästa på jobbet så att man helt plötsligt säljer en soffa som ingen ens tittat på förut
Sport: Brännboll. Jag är en sån där andra laget säger "backa nu!" och ja, det skryter jag gärna om!
Kläder: Klänning i femtiotalsmodell. Jag har liksom hittat mitt ultimata klädesplagg! Har införskaffat mig tre stycken senaste veckan bara!
Film: Cry baby, Åttonde dagen (ni MÅSTE se den!) och en ängel vid mitt bord
Bil: Emils, det är nog mest för att jag gillar föraren. Annars kan jag tänka mig en knallgul bubbla......och ett körkort tack
Serie: Vänner, alltid. Jag kan alla avsnitt utantill och refererad lite väl ofta just till vänner.


Har du någonsin?
Gråtit över en pojke? Typ flera hundra liter
Gråtit över en flicka? Ja!
Ljugit för någon? Ja, fast det syns på mils avstånd när jag ljuger
Varit i slagsmål? Ja, fast jag lyckades försvara mig ganska bra. Det var när jag var liten och slogs mot dumma pojkar
Blivit arresterad? Nej, jag må vara vinglig men aldrig odräglig
Träffat någon från internet IRL? Jajjamen, typ alla mina pojkvänner innan Emil. Skumt när det känns unikt att ha träffat någon utan en dator emellan!


Antal?
Gånger du varit kär? Massvis, men verkligen verkligen älskat nån.....två gånger. Eller kanske tre.
Gånger ditt hjärta brustit? Riktigt ordentligt....tre. Då tror jag det till och med hördes när det gick i tusen bitar.
Hjärtan brustet på grund av dig? Två gånger kanske. Men i första hand en. Jag har det tyvärr på bild. Man riktigt ser hur hjärtekrossad han är. Fy vad jag hatar den bilden.
Tjejer du kysst? Någon gång i tonåren när man ville va häftig på disco. Typ så.
Gånger ditt namn varit med i tidningen? En hel del. Känns lika skumt varje gång. De gånger de har stavat mitt efternamn rätt kan jag nog räkna på en hand dock.

Senaste?
Boken du läste? Dyngkåt och hur helig som helst av Mia Skäringer
Personen du fick e-mail av? Från en tjej som var hemskt nöjd med sin beställda teckning, alltid lika kul!
Personen du fick brev av? Mormor, hon hade varit på utflykt till Filipstad, tre mil bort. Så fint!
Personen du fick sms av? Emma, det är alltid från Emma
Gången hela din familj åt middag tillsammans? I helgen, det är det absolut bästa med att komma hem till Karlstad!
Saken du köpte? En röd klänning med vita hästar på

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida