torsdag 27 maj 2010

Anna och Modevisningen!


Imorgon har vi modevisning med skolan, första visningen av tre.
Så hela gårdagen spenderades med att öva öva öva på catwalken! Jag som lider av jordens scenskräck FÖRSÖKTE verkligen tycka att det var roligt trots att det kändes som hela jag vändes ut och in när jag stod där uppe.
Visst var det roligt också, adrenalinet pumpade men när jag kom hem efter 10 timmars övande så grät jag en halv flod i Emils knä.
Att hela tiden trotsa det man hatar är påfrestande och det var så skönt att få gråta och säga hur hemskt det var till någon som säger att det kommer gå så bra så bra och ger mig tårta så jag ska bli glad igen.
Jag visste inte att jag skulle tycka det var SÅ hemskt, men nu finns ingen återvändo.
Hoppas det går fint när det väl gäller.
Sen ska jag aldrig med stå på en scen.

Etiketter:

8 kommentarer:

Blogger amanda löwenberg sa...

Åh jag förstår att det är jobbigt, jag tycker också att sånt är svårt. Men oftast tycker man själv att man skakar/hackar/svettas när man i själva verket ser precis vanlig ut, vi har jobbat mycket med det i skolan! Ett tips skulle kunna vara att filma när du går, så du ser hur du ser ut själv. Då är det inte lika nervöst! Lycka till! Kram

27 maj 2010 kl. 09:58  
Anonymous Anonym sa...

Skräcken före är alltid värst - när du väl är därute, går autopiloten igång och det kommer gå bra. Oavsett om du snubblar, fastnar med kläderna så de åker av o du står i trosor, spyr, så kommer du klara dig.

Det värsta som kan hända har nämligen redan hänt: din ångest innan att exponera dig, att stå i rampljus o betraktas av andras kritiska ögon.
Dessa kritiska ögon finns endast i ditt huvud. Folk kommer tycka det är jättekul, de kommer tycka du är jättefin, eller så tycker de kanske inget alls om dig. Sannolikheten att de tänker något negativt om dig är försvinnande liten, ja rentav obefintlig.

När allt detta är över kommer du vara några cm längre! "Även DETTA klarade jag av" =0)

27 maj 2010 kl. 10:46  
Blogger Yosofine sa...

Ingen kommer att se att du är nervös när du slänger på dig ditt pokerface. ;)

27 maj 2010 kl. 10:48  
Blogger Moa - En magisk purt... sa...

Jösses, förstår verklig hur du menar! Jag skulle skita på mig av skräck! Men det kommer att gå bra, det vet jag!

Bloggade om ditt porträtt idag, säg till om det inte är okej och så. Massa kram och lycka till!

27 maj 2010 kl. 11:38  
Blogger Johanna Urban sa...

Det kommer gå jätte bra, lycka till :) Fint kort på dej :)

27 maj 2010 kl. 15:25  
Anonymous Ämma sa...

Svinbra kommer det att gå! Svinans jäddra svinabra helt enkelt! Och hör sen!

27 maj 2010 kl. 16:34  
Anonymous Denise sa...

Åh vet precis hur du känner... gick själv på min examens visning, när vi öva var jag tvungen att gå och gråta men på själva dagen så var allt som bort blåst, så du kommer rocka fett! Lycka till!

27 maj 2010 kl. 16:48  
Anonymous Stina sa...

ÅÅh, lilla Anna DU är så duktig! Jag var inne och kollade de andra bilderna Erika tagit på dig. Jag har aldrig sett något så fint. Du är skitsnygg på alla bilder och jätte fotogenisk! Du kommer gå som en drottning på den där smala catwalken.

27 maj 2010 kl. 22:37  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida