torsdag 20 maj 2010

Lilla vackra Anna




Visste ni att jag är döpt efter den här visan?
Det är världens sötaste låt och det var min pappa som hade bestämt att om han någonsin fick en dotter så skulle hon heta Anna, just efter den sången.
Sen träffade han mamma och sen kom jag och fick heta just Anna!
Fast mamma fick bestämma mitt andranamn, så mitt fullständiga namn är Anna Clara Ileby!
Tur jag inte hette Clara i förnamn för då hade underbaraclara fått konkurrens!

När ni ändå lyssnar kan ni väl lyssna på "Hmm....du är så underbar" med Sven-Ingvars? Hittade den inte på youtube men den finns på spotify och är så himla fin! Det är min och Emils låt och den ska vi ha när vi gifter oss.
Sist vi hade fest satte vi på den låten, alla slutade dansa och trodde vi va dumma i huvudet som lyssnade på den. Men Emil bjöd upp mig och vi dansade tills vi ramlade in i storbilds teven!
Det är ett av mina mest romantiska minnen! Att älska nån så mycket att man välter omkull.

Etiketter:

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

åh -min farbror pleide å synge den sangen til meg da jeg var liten:D
-med gitar og det hele.

Fint med en egen sang:))

21 maj 2010 kl. 01:06  
Blogger amanda löwenberg sa...

Åh så fint! Jag älskar låtar med en historia!

21 maj 2010 kl. 08:03  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida