onsdag 19 maj 2010

Dagens Porträtt!


När min inspiration försvinner går jag igenom facebook, där finns en hel hög med finfina bilder att inspireras av. Jag gillar bilder där personen inte är riktigt medveten om att bilden tas, mitt i en fest eller nått annat och då är ju facebook lysande!

Det blir mycket bilder på de jag umgås med hela dagarna, speciellt när de i min klass är alldeles ypperligt tjusiga varje dag! (alla borde verkligen gå i en modeklass, så himla inspirerande!)

Så idag var det Matildas tur! Hon och jag ska dela stuga ihop på Öland nästnästa vecka! Jag är peppad ända ut i tårna!

Etiketter:

9 kommentarer:

Blogger amanda löwenberg sa...

Åh Öland som är så fint! Jättefina händer du ritat av, jag tycker händer är så svårt...

19 maj 2010 kl. 21:25  
Anonymous kajsa sa...

Ett av dina bästa porträtt!

19 maj 2010 kl. 22:58  
Anonymous Eva sa...

Anna du är så duktig! Å Öland är fantastiskt, det är mitt andra hem, var ska ni bo på Öland, vill du ha några tips, eller känner du Öland lika väl som du känner dina tuschpennor?
Ha det helt underbart!
Kramen damen!

20 maj 2010 kl. 07:50  
Blogger shotgun sa...

supersnygg

20 maj 2010 kl. 08:28  
Anonymous Elin sa...

Underbart fin teckning som vanligt :) Men det hoppas jag du vet!

Bor ju på Öland så om jag stöter på dig så lovar jag att hälsa :)

20 maj 2010 kl. 09:08  
Blogger Anna Ileby sa...

Amanda - jag tycker händerna är roligast, det blir så flott när man får till dom!

kajsa - tackar :)

Eva - Matilda, hon på bilden är från Öland så hon vet nog en del får jag hoppas. Vi ska dit hela klassen så vi är inte så åka-runt-kapabla tyvärr. Men tipsa ändå!

Shotgun - Tack!

Elin - ja hälsa! Helst högt så alla klasskompisar blir imponerade haha

20 maj 2010 kl. 10:41  
Blogger Johanna Urban sa...

WOW! Grymt snyggt! Älskar händerna!
:)

ART, http://johannaurban.blogspot.com/

20 maj 2010 kl. 11:17  
Anonymous Elin sa...

Ja det ska jag :) Kan ju skrika nått i stil med "Anna, jag dyrkar dig!" för att göra mer eftertryck också ;)

20 maj 2010 kl. 16:53  
Anonymous Eva sa...

Aha, men då litar jag fullt på Matildas Ölands kunskaper, men jag har en favoritväg på Norra Öland, fast ni kanske inte åker så högt upp, men då ska man ialf åka vid Hagskog, från Byxelkrok å sen vägen via Hagskog mot Skäftekärr, Matilda vet nog, där är det väldigt fint å bra ställen för att hitta fina stenar å kolla in sköna Kalmarsund.
Finns även en duktig keramiker och en textilkonstnär längs vägen, dock oklart om de har öppet.

Ett annat tips är vägen på östra sidan om ni tex ska åka norrut från bron, längs den vägen blommar loppisarna kan man säga.

Hur som helst så önskar jag er en trevlig resa!

24 maj 2010 kl. 22:02  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida