lördag 17 april 2010

Annas Sida av Bloggvärlden!


Jag har blivit bjuden på Veckorevyns Blogaward. Jag blev bjuden förra året också men bestämde mig för att inte gå.
Jag känner ju faktiskt ingen av de andra bloggerskorna och vet egentligen inte om jag kan relatera till någon av dom.
De är så sockersöta, romantiska, klänningsknarkande, fantastiska bloggare!
Det är deras bloggar jag läser först, just för att det känns så långt bort från mitt eget liv.

De skulle tycka jag va så himla bitter cynisk och konstig om de mötte mig live.
För jag vet inte vilken bild folk byggt upp om mig men jag är allt annat än sockersöt i riktiga livet så att säga.
Jag säger inget i onödan och har svårt att öppna mig för folk. Men när jag väl gör det så blir jag den som säger snuskigast, elakast och roligast saker.
Men dit hinner man ju inte komma på bara en kväll.

De bloggar jag känner igen mig själv i är:
ToTellTheTruth ----- en av mina absoluta favoriter för att hon inte lindar in allt i fluff och romantik utan skriver PRECIS hur det känns! Så himla fin blogg!
Fashionhaggan ----- även om hon tyvärr har en bloggpaus just nu, hon en av mina bästa vänner och en av de finaste personerna som går i ett par skor (snygga sådana såklart)
Emma Sundh ---- hon är sockersöt på utsidan men väldigt klar och tydlig med att hon inte är sån som person. Säger mer än gärna röv och annat mänskligt!

Etiketter:

9 kommentarer:

Anonymous Ulrika sa...

Aj då, hoppas ni hittar något annat snart!

17 april 2010 kl. 12:25  
Anonymous Julia sa...

Det går nog bra ;) Det är ju bara en kväll i livet dessutom och det går ju fort. Din skjorta, finfinfinfinfin om vi nu ändå e inne på fashion här på din kreativa blogg;) Vartifrån...?

btw, jag vet att du har gett tips förr men man kan ju aldrig få för mkt av sådanna. Jag försöker måla lite med akryl då och då och tycker det är lite lurigt att få motiven att se levande ut eller lite 3D du vet. Dina motiv blir ju aldrig 'platta' och lägger upp det med färgerna, skuggingar etc..? typ ett ben, haha, börjar du med beige och sedan lite vitt på vaden typ.

Se om du förstod vad fröken här menade. Fortsätt vara du <3

Puss Julia!!!

17 april 2010 kl. 12:47  
Anonymous kajsa sa...

Men hallå, pucko? Du känner ju mig!

17 april 2010 kl. 13:33  
Blogger Anna Ileby sa...

Ulrika - ja jag försöker intala mig att det va ödet!

Julia - Åh tack! Jag har sytt skjortan själv, av tyg jag hittade på loppis för tio kronor.
Det är svårare att skugga i akryl än i olja eftersom akryl är lite "segare" och torkar fortare. Jag använder vattenbaserad oljefärg, det är som mellanting mellan olja och akryl typ, då är det lättare att kladda ihop det ljusa och det mörka. Men jag gör ungefär så som du sa, börjar med en grundfärg sen lägger på ljusare och mörkare och sen blandar ihop allt haha.

Kajsa - Ja! Klart jag känner dig! Ska du gå då?

17 april 2010 kl. 13:50  
Blogger Moa - En magisk purt... sa...

Om jag blir bjuden (vilket jag tvivlar på) så kan du gå med mig. Jag pratar för det mesta om bajs och döden och dessutom på bred skånska.

17 april 2010 kl. 14:07  
Blogger grindsson sa...

Klart du ska gå, ha kul och marknadsför dig själv.

Sy något som du sen målar något vackert på, en tall -eller björkskog eller nåt. Då kan du ju alltid prata om det när folk frågar beundrande om det är du som gjort det. Dessutom så kommer du garanterat på bild, le och var glad och drick ett glas för mycket.

Det måste finnas lite olika människor för att världen ska vara en bra plats att vara i.

19 april 2010 kl. 11:47  
Anonymous anna sa...

Jag gillade faktiskt inte blog awards speciellt mycket, det året jag gick dit så stod alla bara och pratade i sina klungor och det var jättesvårt att få kontakt med sånna man inte kände sen innan.... nä usch, inte min grej. Kände mig mest dum. Struntade i att gå nu i höstas....

21 april 2010 kl. 08:48  
Anonymous Joanna sa...

klänningsknarkande var ett jävligt bra ord! :D

22 april 2010 kl. 15:03  
Blogger Marie Plosjö sa...

Hej Anna.
Jag skulle definitivt gå fram till dig. Jag gillar din personlighet väldigt mycket. Du kan vara hur tyst som helst, jag kan snacka :).
Skulle vara väldigt kul att få träffa dig.
Jag kan känna igen mig i det du skriver. Tycker att alla andra är så sockersöta. Vardagligt så är de flesta en i mängden. Styling gör inte människan. Jag känner dock att jag inte har något att förlora så jag struntar i om någon tycker jag är fånig om jag går fram och säger hej hej till någon jag känner igen.
Du är en sann inspirationskälla.
Önskar dig en fin kväll och hoppas att du dyker upp på Blog Awards!

Kram

Marie Plosjö

28 april 2010 kl. 20:41  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida