fredag 30 december 2011

Anna Summerar 2011!

Jag brukar göra en sån här lista varje år men hade i ärlighetens namn glömt bort det nu, men när jag såg den hos Evelina var det ju bara att börja fylla i!

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?: Vågade sluta jobba med annat och bara satsa på mig själv och mitt tecknande. Sen fick jag uppleva mitt livs första och förhoppningsvis enda frieri!


Bilder från picknicken då Emil friade.
2. Höll du några av dina nyårslöften?: Jag hade ett nyårslöfte att träna och det gjorde jag, som en galning! Men sen hade jag sommaruppehåll och sen kom jag aldrig in i det igen. Men idag ska jag dit och köpa nytt kort så nu kör vi igen.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?: Ja, det känns som ett riktigt bebisår. Fast nästa år blir det nog ännu fler.
4. Dog någon som stod dig nära?: Ja Allis. Jag saknar henne fortfarande jätteofta och tror alltid att hon ska dyka upp på balkongen och att vi bara inbillat oss alltihop.

Allis.5. Vilka platser besökte du?: Stockholm, Halmstad, Karlstad, Lysekil, Hunnebostrand, Malmö, Smögen, Göteborg och bäst av allt, NEW YORK!


New York.
6. Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012?: Lite säkrare ekonomi hade suttit fint och lite fler roliga uppdrag. Jag skulle vilja designa poslin och t-shirts och kanske metervara också när vi ändå är igång! Och viktigast av allt, så längtar jag efter en liten fjunig bebis.
7. Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?: Jag är inte så noga med datum, jag och Eil diskuterade häromdagen vilken dag han friade men det mindes vi inte riktigt. Men upplevelsen glömmer jag aldrig! (vi ska inte ha datum i ringarna, vem bryr sig om vilken dag det var?)

Min ring.
8. Vad var din största framgång 2011: Att jag numera kan säga att jag är illustratör. Inget annat. Bara illustratör och egen företagare. Jag älskar det!
9. Största misstaget?: Att jag fegade ur och inte sa emot när människor behandlade mig orättvist och elakt. Fast det sa jag tll om för några veckor sen, lite sent kanske men bättre sent än aldrig.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig?: Jag var riktigt sjuk på min födelsedag och kunde inte ens gå ur sängen på över en vecka. Jag slet ut ryggen när jag jobbade på Mio och släpade soffor hela dagarna. Det känner jag fortfarande av.
11. Bästa köpet: Min iphone utan tvekan. Hur har jag kunnat leva utan den? Sen älskar jag vår turkosa soffa.
12. Vad spenderade du mest pengar på?: Öl på gästgivargården, mat och resor fram och tillbaka till Stockholm. Sen en ganska enorm summa på möbler och kläder också. Mina röda brudskor.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad?: Frieriet! Som jag väntat! Och att han hade precis den ringen jag drömt om. Sommaren i vårt kollektiv. Jag har aldrig haft så roligt i hela mitt liv som jag hade den här sommaren.

En liten del av kollektivet på uteservering.
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?: Allt med Veronica Maggio.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?: Jag har haft mitt livs bästa år. Utan tvekan!
16. Vad önskar du att du gjort mer?: Jag ångrar ingenting.
17. Vad önskar du att du gjort mindre?: Jag kunde hållt käften lite oftare än jag gjorde kanske.
18. Hur tillbringar du julen?: Med de jag tycker bäst om, min familj!
19. Blev du kär i år?: Jag har varit upp över öronen i flera år nu, i år har det bara blivit ännu bättre!
20. Favoritprogram på TV?: Project RUnway, LA ink.
21. Bästa boken du läste i år?: Läser inte böcker
22. Största musikaliska upptäckten?: Maggio.
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?: Ja pengar till New York.
25. Något du önskade dig men inte fick?: Inget jag minns nu.
26. Vad gjorde du på din födelsedag?: Jag låg i sängen och va vansinningt sjuk.
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?: Ja fast man kan inte styra över allt så det är bara att följa med.
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?: så fort jag fick sluta med dresscode så blev jag en fullfjädrad kulturtant. Fägglatt, randigt och framförallt prickigt!
29. Vad fick dig att må bra?: mitt jobb! Det är mitt andningshål, min lycka! Kollektivet, Emil och Allis. Sen kom Fröken och då blev det så himla mysigt att få ha en kattunge hemma igen!
30. Vilken kändis var du mest sugen på?: Plura haha! Tänk man skulle få sitta i köket, dricka vin och diskutera livet hela nätterna. Det hade varit nått det!
31. Vem saknade du?: Mitt barndomsgäng. De har känts som miljarder mil bort stundtals.
32. De bästa nya människorna du träffade?: Kristin.

Etiketter:

1 kommentarer:

Anonymous Amanda sa...

Blev nyfiken på tvånget av dresscode, vart jobbade du då?

30 december 2011 kl. 21:10  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida