onsdag 21 december 2011

Anna om Utbildning!


Nu är det snart nytt år, det innebär att alla konsthögskolor släpper sina arbetsprovsuppgifter.
Förra året var första gången jag inte sökte och det kändes väldigt befriande att slippa allt det där, pressen, ångesten och att det enda som snurrar i skallen är arbetsprover.
Men som varje år, måste jag gå in och kika vad det är för uppgifter, vad hade jag gjort och hur hade jag tolkat det.
Jag har/hade bestämt mig för att aldrig söka mer, att det tar för mycket kraft och ork och att jag blir emotionellt slutkörd av att alltid få nej.
Men så läste jag en intervju med min favorit Lovisa Burfitt nu på morgonen och någonstans långt in tändes åter igen en liten gnista om högskolorna.
Kanske bara söka en gång till? Bara för att det är nyttigt, roligt och utmanande?

Jag känner mig bra på mitt område, men kanske lite fast i gamla hjulspår. Skulle behöva nya lärare, nya omgivningar och nya kreativa miljöer för att komma vidare.
Det känns som jag kör racerbil på ettans växel.

Kanske söker jag igen.
Bara EN gång till.....

Etiketter: ,

6 kommentarer:

Blogger Barasara sa...

S Ö K!

21 december 2011 kl. 12:35  
Blogger Yoko sa...

U and me 2!

Du kommer in! Allt hänger visserligen på domarnas tycke och smak, men du kommer in!

21 december 2011 kl. 14:46  
Anonymous Anonym sa...

Gört!

21 december 2011 kl. 16:32  
Anonymous Anonym sa...

Klart du ska söka! Det ÄR ju skitjobbigt, men bara att göra det är helt grymt i sig.

21 december 2011 kl. 18:49  
Anonymous Anonym sa...

http://www.brobygrafiska.se/?page_id=623

23 december 2011 kl. 10:33  
Blogger Saga sa...

Jag är i precis samma sits, pendlar fram och tillbaka varje dag om jag ska söka eller inte. Jag har ett par idéer och då känns det ju lika bra att söka, men samtidigt är det så otroligt mycket jobb som ska till och så väldigt knäckande för egot om det blir ett nej. Även om jag inte ens är säker på att jag vill plugga mer just nu. Håhå huhu, hoppas du blivit något klokare på det hela! Mitt huvud snurrar för fullt.

8 januari 2012 kl. 18:01  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida