onsdag 27 oktober 2010

Dagens Porträtt!


Idag blir dagens porträtt underbaraclara. Att teckna Clara känns hemvant, som pannkakor och sylt ungefär. Liksom sådär trevligt.
Hela den här bloggen började egentligen med en teckning på Clara, tänk vad konstigt egentligen. Och hur hiskeligt bra allt blev efter det!

Jag tror det finns två sorters människor, "sägare" och "görare". Jag är helt klart en görare, behöver inte tänka igenom så noga (vilket ibland är ett stort minus) utan bara göra. Jag får en idé, sen gör jag!
Det har slutat med en massa bra saker, roliga jobb, fina tatueringar, massa tjusigt pyssel och knasiga färger.
Folk undrar hur man får tid och ork att pyssla, men jag undrar snarare hur man får tid och ork att göra annat än just det.
Men människor är ju olika och det är väl en himla tur det.

Fast jag tror att Underbara Clara också är en görare. Sådetså.

Etiketter:

5 kommentarer:

Anonymous Karolin sa...

Jag är en stenbock. Segstartad men med gott resultat när jag väl sätter igång :)

27 oktober 2010 kl. 09:48  
Blogger amanda löwenberg sa...

Det tror jag också att hon är, men jag vet inte vad jag är, tror jag är en blandning...

27 oktober 2010 kl. 10:20  
Anonymous Anonym sa...

Jag tycker inte att man ska psykoanalysera folk för mycket eller ställa in folk i olika fack. Det lär finnas mycket mer människor emellan "sägare" och "görare". Sådetså.

27 oktober 2010 kl. 12:17  
Blogger Sandra sa...

Åh, härligt att vara görare! Jag tänker vara en görare varje dag resten av mitt liv om jag kan och orkar!!! Tjoho!!!

28 oktober 2010 kl. 19:40  
Anonymous underbaraclara sa...

Heja fina Anna

/ till en doer från en annan :)

30 oktober 2010 kl. 00:31  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida