måndag 18 oktober 2010

Dagens Porträtt!


Jag har varit alldeles för dålig på dagens porträtt på sista tiden, men här kommer en teckning jag gjorde idag på min vän Sanna!
Försökte göra något annat än jag brukar och tycker det blev ganska fint.

JAg har också målat över en helt färdig oljemålning, det var en med massor med folk på men det var bara en tjej jag egentligen verkligen älskade. SÅ jag behövv henne och målade över resten. Men vad FINT det ska bli sen.....hoppas jag iallafall.
Kill your darlings, är det inte så man ska göra för tat bli en riktigt duktig konstnär?
Jag tycker inte man ska fega när det kommer till att måla över, gör om gör rätt så att säga.
Visst ibland har man såklart ångrat sig (som den gången jag sågade itu mitt självporträtt i naturlig storlek, MYCKET dum idé) men jag tycker ändå att man ska våga göra drastiska förändringar.
På tal om det tycker jag absolut ni ska kika in på bloggen imorgon, då ska jag visa er något nytt!

Etiketter:

6 kommentarer:

Blogger Sara Katt sa...

bra pepp! man lär sig av sina misstag (som det där itusågade porträttet). man måste våga!

18 oktober 2010 kl. 15:33  
Anonymous Mia sa...

Vet inte om jag redan svarat på det du skrev eller om jag glömde trycka på publiceringsknappen.

Jag byter gärna iaf, vad vill du byta mot? :)

18 oktober 2010 kl. 18:15  
Anonymous Pauling sa...

Älskar hennes hår!

18 oktober 2010 kl. 20:34  
Anonymous Helena sa...

Fin blogg och fina teckningar och porträtt. Inspiration är alltid kul!
mvh Helnea

19 oktober 2010 kl. 02:09  
Blogger Linnea sa...

Hej Anna!
Jag har följt bloggen länge och kommer ihåg att din favvo illustratör/designer är Liselotte Watkins, så jag hoppas du inte missat vem som designat året rosa band?
Ha en bra dag!
//Linnea

19 oktober 2010 kl. 15:42  
Anonymous Fredde B sa...

Helt underbara porträtt du gör. Stilrena,enkla o helt fantastiska!
Önskar man hade en gnutta av din talang!

20 oktober 2010 kl. 09:09  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida