torsdag 23 september 2010

Bildbevis!



Jag vet att den är stor, jag vet att alla kanske inte ens kommer se vad det är. Jag vet att den syns jämt.
Men det gör inget. Det är ju så det ska vara.
Jag gjorde den som en förlängning av mig själv kan man säga. För att visa hur det känns.
Jag är så himla innerligt glad att jag fått just den här armen, som kan få teckna när jag har det tråkigt eller jobbigt, som kan få leva på det jag tycker är roligt. För att som jag skrev tidigare, hela mitt liv sitter i min högerarm.

Min mamma säger att jag aldrig kommer få jobb nu.
Men om man inte får jobb för att man blottat sitt hjärta, då vill jag inte ha det jobbet ändå!

Etiketter:

24 kommentarer:

Blogger Hanna sa...

Klart att du kommer att få jobb ändå. Tiderna förändras.


Jag har tatueringar på både fingrar och hals, men jag får jobb ändå.

För övrigt en SJUKT snygg tatuering!!

23 september 2010 kl. 11:00  
Anonymous Cissy sa...

Jag är verkligen inget fan av tatueringar men shit vad snygg den blev!

23 september 2010 kl. 11:20  
Anonymous P sa...

Fiiin!

23 september 2010 kl. 11:21  
Anonymous Svägerskan sa...

Haha, älskar Barbros kommentar! :)
Och du vet ju att jag inte heller är något fan av tatueringar, men jag gillar när de har något symboliskt över sig, och det har ju verkligen din! Gillar de vita fälten i den också, den poppar fram fint då!

23 september 2010 kl. 11:39  
Anonymous Marlene sa...

Det är nästan inget yrke du inte kan få snarare. Jag har hört att SJ kan vara lite kinkiga med synliga tatueringar men annars vet jag inget yrke där du inte skulle kunna ha och vara stolt över din tatuering. Fin är den iallafall!

23 september 2010 kl. 12:10  
Blogger Yosofine sa...

Jävlar i mig vad snyggt!

23 september 2010 kl. 12:32  
Anonymous Katta Kvack sa...

Ha ha ha. Du kan hälsa din mamma att det går alldeles utmärkt att få jobb med en stor tatuering på underarmen, jag med min stora döskalle och rosor jobbar på Regeringskansliet, och det går alldeles utmärkt. Ingen har någonsin sagt ett ont ord om mina tatueringar här.

Den är föresten alldeles utsökt. Jättefin verkligen.

23 september 2010 kl. 13:31  
Blogger grace sa...

Riktigt välgjord, snyggt!

23 september 2010 kl. 13:35  
Anonymous Storm & Klackspark sa...

Jätte fin anna!!
Och man ser klart och tydligt vad det är, dom som inte ser borde kanske skaffa glasögon!? snart kommer jag å jb å tatuerar oss!

Puss -L

23 september 2010 kl. 13:55  
Blogger ina sa...

åh du. vad vacker, väldigt vacker.

23 september 2010 kl. 14:30  
Anonymous erka sa...

perfekt. jag säger bara det. puss.

23 september 2010 kl. 14:43  
Anonymous Hannah sa...

Mycket fin!
Syns väldigt väl att det är ett hjärta och ett bra gjort ett.
De som inte vill anställa dig för att du har den, de är inga människor man vill jobba hos ändå. Am I right?
Kram på dig!

23 september 2010 kl. 14:59  
Blogger Fanny sa...

Jättefin! Och ja, din mamma har fel. Som tur är. :)

23 september 2010 kl. 14:59  
Blogger amanda löwenberg sa...

Så himla fin! När en tatuering har något bakom sig blir det mer än en tatuering!

23 september 2010 kl. 21:13  
Anonymous fashionhaggan sa...

den är ursnygg. Klart du får jobb, se på mig, jag har jobb OCH tatueringar.

23 september 2010 kl. 21:54  
Blogger Fejdan sa...

Du kommer visst få jobb. Jag har inte haft några som helst problem med att få jobb (och då med människor dagarna i ända), med alla mina rosa bananer och allt vad jag dragit på mig genom åren. Ingen har kommenterat något, någonsin. :)

23 september 2010 kl. 22:01  
Blogger Mirijam sa...

Heja! superfin!

Hälsa din mamma att jag har jättemånga tatueringar och precis har varit tvungen att säga upp mig från två extrajobb för att jag inte har tid med allt. :)

(ps: min kille har fast heltidsanställning och han har till och med tatueringar på HÄNDERNA OCH HALSEN. Hujedamig.

23 september 2010 kl. 22:21  
Blogger Lady Thirty sa...

Så tufft!
Jag har på senaste tiden blivit mer och mer sugen på att göra en tatuering...får se om jag vågar någon dag :D

kram

23 september 2010 kl. 22:36  
Anonymous Anonym sa...

Jag har ett sort färgglatt hjärta i old school stil på samma ställe. Jah pluggar till läkare och kommer aldrig kunna dölja det, men jag är inte ett dugg orolig. Jag har bla jobbat i hemtjänsten, och till min förvång var 30 procent översvallande positiva. 50 tyckte att det var fint, men tänk om jag ångrade mig? och endast tjugo var lite negativa.

Det där var sjuuuuukt coolt, och jäkligt snyggt gjort.

Kram och tack för brev nr två som kom idag!!!

/Alex

23 september 2010 kl. 23:59  
Blogger Ekonördarna på Lyckobacken sa...

Gud så fin, Anna! Och klart du får jobb ändå! Jag har 14 tatueringar och 4 piercingar och har alltid fått de jobb jag sökt!!! Alltifrån hamburgerbusiness som ung till fast tjänst som förskollärare i nuläget. Det är nya tider nu, och till de som säger "Men tänk då du sitter på äldreboendet sen, vad du kommer att ångra dig" säger jag bara; den dag jag sitter på hemmet kommer alla att vara mer eller mindre tatuerade! ;)

Nu vill vi se fler på vackra Anna! :)

24 september 2010 kl. 07:28  
Anonymous Jessica sa...

Snacka om att "wear your heart on your sleeve"! Supercool!

24 september 2010 kl. 11:49  
Anonymous sabine sa...

Riktigt riktigt grym!! :D

24 september 2010 kl. 18:38  
Anonymous Joanna sa...

Fy fan så fint!
och jag håller med om det allra sista du skrev

30 september 2010 kl. 19:44  
Anonymous Anonym sa...

Underbart!

2 oktober 2010 kl. 19:27  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida