tisdag 9 februari 2010

Anna och Träningen!



Jag har fått dille på de här bokstäverna, Emil har redan plockat ner "kissa här" som jag skrivit på badrumsdörren. Men min garderob är numera textad (och proppfull) och hyllan i hallen.


Igår kväll innan jag skulle sova låg jag och bläddrade i GLAMOUR. Det va "kroppsnummer". Man skulle bli peppad på att gilla sin kropp. Bra initiativ tänkte jag. Men ack så fel jag hade.
Jag fick lära mig att 64% går och tränar varje vecka. En siffra jag inte mådde ett dugg bättre av att veta.
Inte heller mådde jag bättre av att läsa att ALLA de intervjuat gick och tränade. Ingen som bara sa "jag gör ingenting och tycker det är rätt gött ändå".

Jag blev opeppad till max. La ifrån mig tidningen, petade på min runda mage och somnade. Trött över att aldrig bara få vara ifred.

Jag säger som min kompis Micke sa: Det är betydligt mer skadligt att gå runt och ständigt vara orolig över sin vikt och stressa hjärnan, än att faktiskt väga ett eller två kilo mer än man gjort förut.



Jag vill inte bli peppad att gilla min kropp. Jag vill inte bli peppad att gå och träna. Jag vill inte lära mig 101 nyttiga recept. Jag vill inte veta procentantal på hur onyttig jag nu må vara.
Jag vill bara vara.
Det är först då, jag verkligen tycker om mig själv.

Etiketter:

10 kommentarer:

Blogger Sära sa...

Jag gör absolut ingenting och gillar läget. Mer kakor och soffliggande åt folket! Mjukt är läckert!

9 februari 2010 kl. 23:12  
Blogger Peter "Norrland" sa...

Kom igen Ileby... läs en annan tidning :)

Jag tränar aldrig, är fet som en gris men mår rätt bra ändå... och 36% tränar ALDRIG ju :)

Håller med Sära "Mer kakor och soffliggande åt folket"

10 februari 2010 kl. 03:04  
Anonymous Tjiivans sa...

Du kankse tränar utan att tänka på det?
Man måste ju inte gå in på ett gym för att träna..
Tänk alla loppis du går på under sommarn, då går du ju. Vilket typ är att träna. Allt sånt räknas med för det är inte alla som ens gör det. Jag cyklar till och från jobbet, cirkus en timme per dag blir det, och jag är definitivt större än du i kroppen efter bilder jag sett. Som din vän sagt, stressa inte över alla siffror hit och dit. Fokusera på det som känns bra så kommer det andra kännas bra sedan =)

10 februari 2010 kl. 07:53  
Anonymous fashionhaggan sa...

ja det r därför man inte ska läsa såna skittidningar som Glamour och Cosmopolitan det är direkt ångestframkallnde. Så lägg ner den skittidningen och läs en bok om självkänlsa, gå och lyssna på Mia Törnblom, då blir du peppad till max, jag lovar!

10 februari 2010 kl. 08:03  
Anonymous Anonym sa...

Jag hade gett vad som helst för att få se ut som dig.

10 februari 2010 kl. 08:53  
Anonymous Kristin sa...

Var dig själv, strunta i vad andra har för sig. Alla väljer ju sitt sätt att leva. Du är bra som du är.

10 februari 2010 kl. 11:17  
Anonymous Pernilla sa...

Strunta i sådana där tidningar, de drar bara ner en mer än vad de peppar.

Jag har inte regelbundet på typ 6 år (det är ju så tråååååkigt..) men är inte tjock någonstans. Bara lite mjuk om rumpan. Det funkar fint för mig! :-)

10 februari 2010 kl. 16:20  
Anonymous veronica sa...

det viktigaste är att du inte skall känna några måsten från alla håll. skit samma om man väger några kilo mer eller mindre. det handlar om hur man mår!! inte hur man ser ut!!! folk klagar på att byxorna spänner...ja men köp en annan modell eller kanske en storlek större. så slappna bara av och njut av dig själv och din egen kropp. det sämsta man kan göra är att jämföra sig med andra.
och snart är det semla-dagen, så käka en till luch och njut av hur god det är.
stor kram på di

10 februari 2010 kl. 20:09  
Anonymous Johanna sa...

Jag håller fullkomligt med dej Anna! Jag blir inte peppad av att höra att andra tränar si och så mkt snarare åt andra hållet. Kan man inte få vara nöjd med sig som man är?

Sen en liten fråga som jag hemskt gärna skulle vilja få svar på; Vart har du hittat bokstäverna? Köpt eller egenhändigt skapade??

11 februari 2010 kl. 13:30  
Blogger Anna Ileby sa...

Tack för att ni är så himla bra, det är sånt här om något man blir peppad av!


Johanna - bokstäverna kommer från Panduro

11 februari 2010 kl. 13:46  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida