fredag 16 september 2011

Fröken Blekinge!


Nu är allt tillbaka till ordningen igen och här kommer dagens landskapsfröken, fröken Blekinge!
Jag ville ha en pastellig känsla och då var Emily perfekt som modell.

Nu har jag bara nio landskap kvar och jag känner mig redan lite sorgsen för vad sjutton ska jag teckna sen när jag är klar?
Det här med följetong har ju varit så himla roligt, både för mig och (förhoppningsvis) för er!
Har ni några förslag på andra liknande saker man kan teckna? Nej, jag kommer inte teckna alla städer eller alla länder, ALLDELES för stort projekt! Till och med för mig.

Min arm känns för övrigt som att den brinner, men så himla fin är den! Nu behöver jag aldrig gå runt med portfolion, bara att visa upp armen om någon undrar vad jag tecknar. Fiffigt värre!

Etiketter: ,

26 kommentarer:

Blogger amanda löwenberg sa...

Du kanske kan teckan alla månader? som björn winblad!

16 september 2011 kl. 12:30  
Anonymous Alexandra sa...

du kan rita, hmm, huvudstäder i europa, olika generationer, t.ex. 40-talister, 50-talister, osv..

16 september 2011 kl. 12:35  
Anonymous Sofia sa...

Stjärntecken kanske?

16 september 2011 kl. 12:40  
Anonymous Tilda (designokrati) sa...

Du skulle kunna rita klädesplagg som representerar olika årtionden. Vill du göra det till ett ännu större projekt kan du ju gå så långt bak i tiden att du illustrerar medeltidens och renässansens olika klädstilar, till exempel.

16 september 2011 kl. 13:06  
Anonymous Anna Westin sa...

Teckna olika subkulturer, jag tänkte göra ett projekt om japanska Lollitor för ett tag sen men det blev aldrig av. Dom är nog sjukt roliga att teckna...

16 september 2011 kl. 13:27  
Anonymous emma sa...

Alla månader tycker jag lät som en lysande idé!!!

Kram emma

16 september 2011 kl. 13:27  
Anonymous jw sa...

teckna månaderna var en bra idé.. landskapsdjuren också kanske..! kvinnan genom de olika tidsepokerna, sveriges olika högtider, 10 häftigaste kvinnorna genom alla tider inom musikbranschen.. nä, jag vet inte! brainstorming när den är som sämst kanske :)

16 september 2011 kl. 13:34  
Anonymous Felicia sa...

Åh, vad fint! :D Jag tänkte precis som Amanda: Du kan ju rita månader! :)

16 september 2011 kl. 14:16  
Anonymous Jane sa...

Du kanske kan rita alla stjärntecken? :)

16 september 2011 kl. 14:41  
Blogger Fröken Blund sa...

jag känner att du skulle göra nya månadsteckningar. Det tror jag på. Jag skulle ge min högra arm för att rita bara hälften så bra som du fast då skulle det egentligen kanske inte gå så bra om jag tänker efter...

16 september 2011 kl. 14:58  
Anonymous Anonym sa...

nordens/europas kronprinsessor? :-)

16 september 2011 kl. 16:58  
Blogger fianathome sa...

Äntligen kom hon, fröken Blekinge ;)
Olika roliga hundraser hade jag önskat väldigt mycket!
Ha en trevlig helg//Fia

16 september 2011 kl. 17:03  
Anonymous Sara sa...

Måla alla saker du tycker om, i komponerade bilder:)

16 september 2011 kl. 17:52  
Anonymous Fru Silver sa...

Wow! Vilka fina landskapsflickor du har gjort! Du är fantastiskt duktig! :)

16 september 2011 kl. 18:03  
Anonymous Emelie sa...

skulle du göra en almenacka och trycka upp så skulle jag köpa. Lättplätt.

16 september 2011 kl. 18:14  
Blogger Pia sa...

Veckodagar, årstider, bokstäver (då får man rita mulliga o-flickor också och det är kul), kroppsdelar... Ja där tog mina idéer uppenbarligen slut.

16 september 2011 kl. 18:59  
Anonymous Anonym sa...

Alla planeter i vårt solsystem!

16 september 2011 kl. 19:23  
Anonymous Viktoria sa...

kinesiska stjärntecken! Eller välj några kulturhistoriska epoker, typ barock, renässans, antiken och sånt roligt! eller disney prinsar och prinsessor, haha. sagor kanske?

16 september 2011 kl. 20:32  
Anonymous elina sa...

olika länder! ryssland, kina, usa, spanien osv :) var lite stereotyp med träskor och tulpaner till holland till exempel eller hur du minns ett land som du varit i eller vad du vill. det är din tolkning!

16 september 2011 kl. 23:27  
Anonymous Maria sa...

Håret blev exceptionellt bra på denna tycker jag.

16 september 2011 kl. 23:28  
Anonymous Lina sa...

Grundfärger? Pasta? TV-seriefavoriter? De fyra elementen? Det är iallafall mina förslag. :)

17 september 2011 kl. 02:25  
Anonymous Anonym sa...

Månader var min tanke - och ser att fler tyckt så! Men killar då istället kanske?! Tycker också att almanacka-förslaget var bra, hade också köpt! Fina landskapsflickor!

17 september 2011 kl. 09:19  
Anonymous Saralingon sa...

Värdsdelarna!:)

17 september 2011 kl. 09:54  
Anonymous Mari D sa...

Hej!
Nu har jag mycket att säga.
1. Hittade hit tack vare en tatuerad talgoxe, har också en!
2. Du är fantastiskt duktig. Har läst och läst och läst och beundrat. Sjukt impad.
3. Ju mer jag läste desto mer bekant kändes du, sen slog det mig att du är ju Anna, som bodde längs 31:ans linje och att din mamma var min dagisfröken!

Galet. :) Börjar du någonsin tatuera igen får du göra min andra.

17 september 2011 kl. 11:14  
Anonymous Anonym sa...

Älskar dina fröknar!! Så fina! Väntar så klart på Gästrikland eftersom jag bor där :) Gud va duktig du är!

18 september 2011 kl. 00:56  
Anonymous Jeanette sa...

Du har verkligen en genuint fantastisk talang :)

Ett riktigt bra tema är alltid krångligt att komma på men jag tycker du verkar ha fått fler fina förslag på det redan. Men årstiderna kanske.. Höst, vinter, vår och sommar. Då kan du ju kanske rita någon som är höstklädd, någon som är vinterklädd osv.

18 september 2011 kl. 22:11  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida