måndag 8 augusti 2011

Anna Gifter Sig!

Nu är det mindre än ett år kvar tills jag blir Emils fru....eller han blir min man säger vi för det låter bättre!

Nu har hans ring äntligen kommit (min är fortfarande i Karlstad efter att den blivit minskad)
Känns konstigt och så himla fint att se Emil med ring, han är inte riktigt "ringtypen".
När vi gjorde Emils ring så använde vi min farmors gamla vigselring som jag fått av pappa, sen smälte vi ner den och det här blev resultatet!
Graverat dom har vi inte gjort än då vi inte riktigt kan bestämma oss vad det ska stå. Jag vill inte ha datum då jag tycker det kvittar vilket år eller vilken månad det var, det viktigaste är ju att det är med just Emil! Men nått fint ska vi nog hitta på.
Vi har bestämt oss för att bara ha de här ringarna, alltså ingen speciell extra vigselring för jag vill bara ha den ringen jag fick av Emil, även där tycker jag att det viktigaste inte är hur många ringar man har, utan att man har "rätt" ring (och rätt man förstås!)


Här gifter vi oss förresten, på Åminne bruk!
Här jobbade min farfar och min pappa bodde här när han var liten (och tänka sig, det är även där "slottet" ligger!)
Det känns perfekt för oss, inte så pråligt, inget glitter och alldeles underbart fint! Ska visa bilder inifrån nån dag.
Så nu vet ni lite mer om våra bröllopsplaner!



5 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag undrar hur det känns att få dina drömmar att gå i uppfyllelse? Det är en hel del drömmar du fått uppfyllda nu. Du har "drömjobbet", du har "drömannen", du har fått tag i "drömhuset" och du kommer få gifta dig som du alltid dröm om.

Har du drömmar kvar? Känner du dig lycklig lottad?

8 augusti 2011 kl. 21:14  
Anonymous Emma sa...

"Från och med du.."? ;)

8 augusti 2011 kl. 21:20  
Anonymous Anonym sa...

Hej Anna,
Kråkslåtten som du ska titta på, har jag också varit sugen på. Men det suget tog slut när jag fick reda på deras ap-höga elkostnader och att isoleringen knappt existerar. Sug på saken och ta med detta i beräkningarna om du inte vill lägga alla dina pengar på räkningar till huset.

Men annars är det ju helt underbart hus! Lycka till!

9 augusti 2011 kl. 08:04  
Anonymous Rosie sa...

Hej Anna! Har läst din blogg ett tag men aldrig kommenterat, men nu gör jag det! Jag tycker du verkar vara en superhärlig tjej och det lustiga är att samtidigt som jag och min sambo bestämmer oss för att slå till med giftermål efter 12 år tillsammans så läser jag i din blogg att du också ska gifta dig! Vilket datum blir det för er? För oss blir det den 16 juni 2012 i Örebro.. Nu kommer jag läsa din blogg ännu mer intensivt när det finns bröllopsplaner med:)..
Har själv en fundering på att starta en blogg men är lite feg..
Har också tänkt fråga dig om en beställning på en teckning på mig och min sambo tillsammans som blir som en present till oss båda till bröllopet, men jag får återkomma om det! Fortsätt med din härliga stil, här har du en trogen läsare!

9 augusti 2011 kl. 12:13  
Anonymous Alexandra sa...

Så himla mycket grattis till att det är så mycket som faller på plats för dig. Du är min idol och en stor inspiration, lite för talangen men mest för att du är en doer och verkar jobba non-stop, just det där med att vara en doer är nåt jag övar på :)

Och du skriver så fint och bröllop och kärlek att jag skulle vilja gifta mig med dig! Nu är jag ju gift med min fantastiske karl, och vill önska dig och Emil lycka till!!

9 augusti 2011 kl. 13:28  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida