torsdag 26 maj 2011

Anna och Stockholm!

Jag är inte försvunnen, däremot har jag varit i Stockholm (nästan samma sak) på inredningskurs!
Vi va på Slottsträdgården i Ulriksdal (det stället drivs av Bo Rappne, ni vt han som planterar blommor i Äntligen Hemma!), åt världens godaste mat och han föreläste för oss. Sen fick vi öva på våra inredningsskills och lära oss om alla nya trender som kommer till hösten. Jag var där med min vapendragare Alex (ja alla tjejer, han är singel och ja, han är supersöt)





Betonghjärta som jag kärade ner mig i totalt! Men alldeles för dyrt för min budget.



Alex kände sig en smula instängd.




Efter inredningsdagen åkte jag vidare till Uppsala och min storebror, Matilda (ni som läser hennes blogg, vet väl att vi är svägerskor?) och lilla Majken!



Igår gick jag runt ett varv i Stockholm innan jag åkte tillbaka till Uppsala och åt sushi på deras balkong. Myyys.




Etiketter:

5 kommentarer:

Anonymous Lovisa Illustratör sa...

Vilken härlig utflykt ni verkar ha haft! ^_^
Och nej, jag visste inte att du och Matilda var svägerskor, haha. Jag som läser hennes blogg jämt :P

26 maj 2011 kl. 20:17  
Anonymous Johanna sa...

Åh, det där betonghjärtat såldes ett tag för länge sen till förmån för röda korset (eller var det rädda barnen? Ja, nåt sånt...) men jag köpte det aldrig då. Men det har jag ångrat, det har blivit en sån där sak man inte kan släppa du vet! Du vet händelsevis ingen som säljer det på nätet? Såg att slottsträdgården hade en webshop, men inget hjärta i sortimentet.

27 maj 2011 kl. 02:22  
Anonymous Johanna igen... sa...

nu blev jag ju tvungen att på nytt forska i saken, och upptäckte att hjärtat tydligen kommit tillbaka i rädda barnens sortiment, woho!

http://shop.rb.se/Product/Product.aspx?ItemId=5118025

och appropå anatomiska hjärtan som är alldeles för dyra, måste jag bara visa det här halsbandet också. En medaljong som är anatomiskt korrekt till och med på insidan!

http://www.etsy.com/listing/42035170/original-silver-anatomical-heart-locket

27 maj 2011 kl. 02:33  
Anonymous Hanna sa...

Å! Då var det dig jag såg vid Uppsala-tåget på T-centralen :D Jag blev lite starstrucked och smsade min syster att jag sett dig, hahaha. Borde gått fram och sagt hej!
Min karl har f.ö ett sånt hjärta, det är supersnyggt! (han har ett riktigt också, höhö)

27 maj 2011 kl. 08:48  
Anonymous Anonym sa...

Vad roligt, jag googlade på arbetsprover, så snubblade jag över inredningskursinlägget på ullriksdals slotts trädgård. Jag va där dagen innan dig.. Fastnade också för betonghjärtat! :) Otroligt mysig blogg..!

29 maj 2011 kl. 01:16  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida