måndag 3 januari 2011

Annas Nya År!


Idag känner jag på riktigt att det är första dagen på det nya året, de två tidigare har bara varit sega och tråkiga, men idag börjar det!
Så gott nytt år!

Måndagar är min bästa dag, för då är jag ledig medans alla andra jobbar. Det betyder att jag får en massa roligt gjort, som att handla på rea utan köer, jag hinner i lugn och ro skriva klart det sista brevet i kursen, måla lite på min nya målning, äta knaprigt fläsk från igår, packa upp min resväska och lägga in alla julklappar på rätt ställe, köpa bananer och gör smoothies med min nya stavmixer, men framförallt hinner jag gå och förnya mitt träningskort!
Jag saknar att träna, som ni kanske minns var jag lite besatt några månader förra året. Om man räknar bort själva besattheten så var det faktiskt hemskt trevligt att träna. Man orkade mer, var aldrig seg och hängig och dessutom kunde man stå i flera timmar framför spegeln och spänna musklerna efteråt.

Så nu börjar jag igen, kanske inte riktigt så stenhårt som förra året men ändå.
Nu vill jag har tillbaka mitt pigga, glada jag och inget mer såsande framför tvn!
Fast fläsk, det kommer jag äta tills jag dör!

Etiketter:

2 kommentarer:

Anonymous Saralingon sa...

Hihi, rör man bara lite på fläsket innemellanåt så kan man äta så mycket knaperstekt dito man vill utan dåligt samvete!:)

3 januari 2011 kl. 12:33  
Anonymous Elin Maria sa...

Åh, jag har samma träningserfarenhet som du, dvs köra stenhårt i några månader och sen tappa lusten. Nu har jag tränat två gånger i veckan i tre månader och är stolt som fan! Här ska byggas träningsvanor för livet. Den här bloggen inspirerade mig och lärde mig massor: http://linnajohansson.se, jag läste kategorin "träningsskola" från start till slut, det var det värt!

4 januari 2011 kl. 16:58  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida