måndag 23 mars 2009

Anna och Storebror!



Jag har en storebror. Han är fem år äldre än mig, världens snällaste och har alltid världens drygaste svar på lager när jag ska fråga nått.
Som idag när jag ringde och frågade min ömma broder om jag fick titta igenom hans nyckelringsamling som ligger på vinden.
Storebror: -Jaha vad ska du med dom till?
Jag: -Jo jag tänkte man kanske skulle kunna göra ett halsband eller ett örhänge av nått fint.
Storebror: -Jaha men det får du väl göra av dina egna samlingar, jag kan inte hjälpa att jag samlade på roligare saker än du. Du kan väl ha en knapp eller nått i örat?
Jag: -Men jag skulle ju bara titta och sen FRÅGA först om jag hittade nått.
Storebror: -Men tänk om JAG vill göra ett halsband av mina nyckelringar då?

Suck. Som lillasyster vinner man aldrig.

Etiketter:

2 kommentarer:

Blogger Anna Horn af Rantzien sa...

Haha.
Men även att det kan vara mycket irriterande (just när de alltid vinner) så är de ju underbara underbara underbara och världens snällaste :)

23 mars 2009 kl. 17:14  
Anonymous Anonym sa...

Läskigt. Min storebror är precis likadan, dessutom såg våra bröder uppenbarligen väldigt lika ut när de var små också...

23 mars 2009 kl. 17:17  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida