fredag 2 december 2011

Anna och Tatueringarna!

Det var en man här på jobbet som sa att det var roligt att se kontrasten mellan mig som person, den som är på bloggen och sen alla tatueringarna som grädde på moset.
Jag tänker knappt på att jag har tatueringar längre, de är ju en del av mig nu och jag älskar dom!
Vi tar en närmare titt på dom tycker jag:



Den första jag gjorde, när jag flyttade till Södertälje efter gymnasiet. Tyckte jag var stentuff som hade en arg Lilla My i svanken. Som stack upp ur Mumindalen så att säga.
Jag tycker fortfarande att hon är ganska tuff och jag är evigt glad att jag inte tatuerade mig när jag var 16 och ville göra taggtråd runt armen och tribaler i svanken!



Här är nummer två. Det står (som alltid) "den som inte kan föreställa sig en galopperande häst på en tomat är en idiot". Det var ett citat som stod på väggen i min bildsal på högstadiet och har liksom hängt med sen dess. Dessutom ligger det en massa bra sanningar i det!
Den här gjorde jag när jag flyttat till Värnamo (av han jag senare blev lärling hos, fast jag vågade knappt prata med honom på den tiden), för typ tre år sen och jag tyckte även här att jag var coolaste katten i stan!



Nummer tre gjorde jag efter en vecka som lärling hos Jojje i Värnamo. Det är (om ni inte ser det) ett anatomiskt hjärta och det sitter på högerarmen som också är min målararm. För jag har hela livet i den armen (cheesy jag vet, men lika sant ändå)



Sen var det dags att göra porträttet på min mamma! Det är min absoluta favorittatuering och så fin att jag blir alldeles till mig varje gång jag ser den. Jag ÄLSKAR den! (det gör mamma också, mycket motvilligt)



På min och Emils tvåårsdag tatuerade jag in ett "E" på benet.



En tråkig dag i studon skissade jag på en talgoxe att ha bakom örat och vips så satt den där! Det är därför jag vet allt om alla, för jag har en fågel som viskar i mitt öra.



Sen var det dags att sätta sina egna tatueringsskills på prov så jag tatuerade mig själv. En sjömanspinuppa på vristen blev resultatet av det. Det gjorde svinont att tatuera sig själv!



Den sista tatueringen i samlingen är den jag har på vänster underarm. Min egna favoritteckning jag gjort och sen tycker jag om att hon ser ut som en argbigga!
Ingen pinuppa och inget realistiskt, utan en alldeles egen Anna Ileby helt enkelt (gjord av Jojje såklart)



Fortsättning följer.....

Etiketter:

9 kommentarer:

Anonymous Vardaxlyx sa...

Jätte fina tatueringar =)
Kramkram

2 december 2011 kl. 09:40  
Anonymous Sara sa...

Åh vad kul att få mer av dem! Jag älskar dem alla! Superfint. :)
Btw, vad är din tanke om en tatuering helt gjord i vitt bläck? Många tatuerare verkar emot den idén?

2 december 2011 kl. 09:56  
Anonymous Maria sa...

Jag har följt din blogg länge och har inte ens tänkt på vad många tatueringar du gjort. Bara att de är jättefina. Jag älskar porträttet på din mamma och tjejen på underarmen.
Själv har jag bara en tatuering än så länge, ett vackert buddhahuvud på ryggen. Jag har så svårt att lita på tatuerare och nu när jag hittat min alldeles egna, så vill jag till honom igen. Men tyvärr bor han i Thailand. Jaiks, så det blir till att vänta lite till med nya tags!

2 december 2011 kl. 10:17  
Anonymous Emelie sa...

Kul att få se och veta med om dina tatueringar! Själv älskar jag tatueringar, har tre stycken såhär långt, men det lär bli fler.

2 december 2011 kl. 11:51  
Anonymous Nina sa...

Jättefina allihop... men den på din mamma är extra allt, det är nog den allra finaste tatuering jag någonsin sett... inte för att jag har sett överdrivet många, men den får mig nästan att gråta för att den är så fin... och jag känner ju inte ens dig, eller din mamma!

2 december 2011 kl. 16:52  
Blogger Malin sa...

Vad fint att du har en fågel som viskar i ditt öra. Jag har en räv bakom örat. Den är lite lik räven i Micke och Molle och trots att jag aldrig ser den älskar jag den högt.

2 december 2011 kl. 20:16  
Anonymous Vicky sa...

älskar dom! den på din mamma är absolutely FAB FAB FAB. har själv fjorton stycken. älskart.

2 december 2011 kl. 22:54  
Anonymous Robine - Värsta Feta Bloggen! sa...

Alla dina tats är stencoola och jäkligt snygga! Favoriterna är mammabilden, och din tjej på vänster underarm. Och texten! Och... Lilla My. Och hjärtat.
Ja. Typ så.

Tjipp!

3 december 2011 kl. 22:01  
Anonymous Anonym sa...

bøyer meg i støvet! har aldri hørt om noen som har tatovert seg selv -du er grymt cool, tjejen :D

klem fra Norge

6 januari 2012 kl. 02:15  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida