lördag 24 januari 2009

Anna Svarar!


Nu lite svar på frågorna då!


sakalladmimmi sa...
Vilka program är det du använder till illustrationerna när du färglägger dom?

-Jag använder inga program alls utan färglägger alltihop med tuschpennor (promarkers) och sen fotar jag helt enkelt teckningen när den är klar. Väldigt old fashion.


sabine sa...
Ritar du på frihand liksom "rita inte fel nu, för då är det ett sträck som inte ska vara där" eller skissar du först? Fast du måste vara ganska säker på handen nu tycker man ju :) Galet roligt å kolla in din blogg, jag blir så galet inspirerad! Ha en underbar helg!

-Jag tecknar allt på frihand, eller jag gör en blyertsskiss först som är ganska slarvig sen gör jag allt med svart smal tuschpenna och sist färglägger jag med promarkers! Kul att du gillar bloggen och att den inspirerar! Det är ju meningen!


swiss-a-licious sa...
Hej!
Måste bara säga att jag älskar din blogg först av allt! Du ger mig inspiration o glädje. Bäst helt enkelt!

Jag undrar vad du använder för papper när du tecknar med Promarkers? Jag har fått för mig att dom gärna blöder, men det verkar inte så på dina teckningar!

Sen undrar jag om du kunde tipsa på ett "startkit" med promarkers? Att köpa alla 92 känns som overkill, men det är svårt att veta vilka färger och nyanser som är användbara, och till vad!

Diggar dina oljemålningar förresten!

-Tack! Kul att du gillar den! Pappret jag använder är antingen markerblock som har tunna papper som är avsedda för promarker och det flyter inte ut alls men är inte så förtjust i att dom är så tunna så just nu har jag nått gammalt ritblock bara. En del papper flyter ut jättemycket (sjukt irriterande) och en del inte alls, vet inte riktigt vilket som är vilket, men jag TROR det ska va syrafritt papper. Man får liksom helt enkelt testa sig fram, på en del papper går det, på andra inte. Världens sämsta tips men jag har tappat bort framsidan till blocket jag använder så jag vet inte vilket sorts papper det är tyvärr!
Startkit är ju svårt, det beror helt på vad du ska teckna. Men till hud brukar jag använda dusky pink och sandstone, sen är några nyanser av warm grey alltid bra. Sen har just jag en förkärlek för lite smutsiga färger och en som heter pastel green (tror jag det va) ta dina favoriter helt enkelt och helst en ljus och en mörk av varje så du kan skugga. Jag tror jag köpte 20 stycken första gången sen fyller man ju på efter hand.


Vägen från 137kilo sa...
Vilken söt tjej! Ytterligare en av din favoritbloggerskor?

-Ja hon är söt! Nej det här är en gammal beställning jag fick för längesen. Har tyvärr glömt vad hon på bilden hette, det va en present minns jag iallafall (förhoppningsvis blev hon glad)


Saramara den rara sa...
Vem är detta som du ritat av?

-Det va en privatperson och ingen bloggerska. Men vem det va minns jag tyvärr inte.


Isabell sa...
Tycker det är så kul att se alla dina teckningar, har precis börjat med ProMarkers jag också och din blogg är verkligen en inspirationskälla i högsta grad!
Jag lyckas inte komma på någon riktigt bra fråga, men vilken ProMarker är din favorit? Alltså färgen. :)

-Min favorit är en som heter pastel green eller om dett va blue? Den är iallafall ljust turkos och superfin! Sen älskar jag sandstone då den funkar till allt!


Therese Fashion sa...
Måste bara få säga det, fast du säkert hört det massvis med ggr. förut, att du är otroligt duktig på att illustrera.

-Tack snälla! Det kan man aldrig höra för många gånger!


Sara sa...
Vilka är dina favoritfilmer? :)

-Oj, jag är en sån där jättetråkig människa som ytterst sällan ser på film, men om jag gör det så undviker jag allt som heter amerikansk highschoolfilm då det känns som bortkastad tid att se på. Däremot älskar jag Amelie och allt som är tecknat!


Anonym sa...
hur är drömpojekn? :)

-Haha han låter mig inreda som jag vill (nästan) och så tycker han att jag är lite konstig men söt, sen har han världens finaste hår och luktar alltid gott! Sen är han händig, snygg och låter mig va som jag är, det är det bästa av allt! Plus att han älskar att dansa, även fast varken han eller jag kan! Men vad gör det om hundra år så länge man har kul!


Anonym sa...
Oj jag älskar din blogg! Fortsätt med det du gör, du kommer bli riktigt stor en dag ska du se! Jag kommer från Finland och det finns en finlandsvensk tidning som heter Papper här som du var med i! Eller det kanske du visste? Hur som hellst, vad ville jobba med i framtiden när du var liten? Kram/Emma (jattemycketemma.devote.se)

-Åh vad kul att du älskar den! Ja jo jag vet att jag var med i den tidningen, det va söta Kajsa som intervjuade mig! När jag var ungefär sju-åtta år visste jag att jag ville bli konstnär, innan det ville jag bli pirat!


viccan sa...
hej! vilket annat yrke tror du att du skulle verkligen kunna klara av att arbeta med/inom? en annan fråga; favoritmusik?

-Jag tror jag skulle kunna bli en ganska bra inredare eller jobba med utveckligstörda skulle va otroligt kul! Då skulle vi måla hela dagarna!
Jag lyssnar helst av allt på svängig 50-60 tals musik som man knappt kan sitta still till! Det är grejer det!


Amanda sa...
Hej!

Jag såg att någon redan tagit upp detta men för att jag verkligen undrar tar jag upp frågan igen: Vad är det för papper du använder när du tecknar med tusch?

Tack ^^

-Säger som tidigare att jag tyvärr inte vet vad det är för papper just nu. Jag vet att det finns speciella markerblock att köpa i konstnärsmaterialsaffärer men jag tycker dom är lite för tunna. Blir nästan buckliga av handsvetten, jag hade vantar på mig när jag tecknade på dom haha!


Jeanette sa...
Vad har man en blender till när man använder Promarkers? Är det ett måste?

-Jag har ingen blender uta tecknar bara i massa olika lager och skuggar i varann så. Jag vet tyvärr inte hur den funkar då jag aldrig provat, men har för mig att min svägerska har en sån men tyckte inte heller den va så märkvärdig vill jag minnas. Det är absolut inget nödvändigt!

Etiketter:

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

japp, blendern är överskattad! inget att ha alls faktiskt!

24 januari 2009 kl. 15:29  
Anonymous Anonym sa...

Oj, jag håller alls inte med om blendern! Jag har använt den mycket för olika nyanser i hår och ögon! Men smaken är som baken och dina bilder är helt fantastiska!

Kramar Sara Noomi

24 januari 2009 kl. 21:56  
Anonymous Anonym sa...

Wuhu, tack för svar ;) Och grattis till ihop-flytt! Flyttning kan vara blend det roligaste som finns när det är helt rätt :)

24 januari 2009 kl. 23:15  
Anonymous Anonym sa...

vars kan man köpa dessa promarkers?

26 januari 2009 kl. 17:57  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida