torsdag 28 augusti 2008

Den nya Anna!


Idag när jag jobbade från 08.30 till 18.30 och sen direkt från jobbet ut på mingel kände jag för första gången i mitt liv, att jag lyckats.
Jag hann inte kolla mobilen, jag hann inte gruva mig för att jag måste somna själv varje natt. Jag hann bara jobba, äta lunch med chefen, köpa skor, jobba mer och sen avsluta kvällen med champagne.

Jag har varit needy i mina dar. Jag har hållt i mobilen i timmar och den har ekat tyst. Jag har känt mig ensam och dum och misslyckad.
Men nu har jag allt det där jag väntat på.
Det tog mig 24 år men det va värt alla obesvarade sms, alla tårar och allt slit.
För nu är jag där jag vill vara.
Jag kan välja.
Jag måste inte längre någonting.
Jo jag måste jobba, men att gå till mitt jobb känns som att få en heldag inspiration (och bära runt på nakna män i plast) och jag har inget att klaga på nu.

Om du frågade mig nu, skulle jag med övertygelse säg att jag är lycklig.
Trots att jag inte har någon som säger att jag är söt varje morgon.

Etiketter:

12 kommentarer:

Blogger fetsnygg sa...

bra! u go girl!

28 augusti 2008 kl. 23:21  
Anonymous Anonym sa...

Vilken underbar bild! Helt galet!

29 augusti 2008 kl. 10:29  
Anonymous Anonym sa...

Skitsnygg frilla!

29 augusti 2008 kl. 11:19  
Anonymous Anonym sa...

Låter underbart! Säger som Christian Siriano: You're fierce ^^

29 augusti 2008 kl. 16:27  
Anonymous Anonym sa...

men du ÄR söt.. //beundrare

29 augusti 2008 kl. 18:43  
Blogger Make Me Up sa...

guuud va snygg du blev i håret! passar verkligen bra! kul att höra att du har haft en fin dag! kramar

29 augusti 2008 kl. 21:09  
Anonymous Anonym sa...

Det var det finaste jag läst på länge. Jag blir så genuint lycklig av att höra när andra hitta rätt. Grattis! Ha en fin dag!

30 augusti 2008 kl. 08:04  
Blogger Sofie Violett sa...

Dina bilder är, som tidigare kommenterat, underbara. Men det här var trots allt något av det mest inspirerande jag läst på denna blogg. Handen har hittat sin handske!

30 augusti 2008 kl. 10:35  
Anonymous Anonym sa...

Jag tror att ens egen inre lycka råder man bara själv över, oavsett om man har någon som säger att man är söt.
Lycka till med nya jobbet!

30 augusti 2008 kl. 20:35  
Anonymous Anonym sa...

Måste bara säga att dina illustrationer är dödsvackra! Så en på Amanda Bergs blogg och var tvungen att leta mig in på din sida. Duktig som attan, ser fram emot att se fler=)

och, snygg frisyr. Love it

31 augusti 2008 kl. 17:44  
Anonymous Anonym sa...

Fell in love with det här inlägget ^^ Det är precis samma sak som jag själv kommit fram till för ett tag sen.
Och du är skitsöt och dina teckningar är uuuunderbara! :)

4 september 2008 kl. 15:39  
Anonymous Anonym sa...

Jag skulle typ kunna gå in på din blogg varje morgon bara för att säga att du är söt. och sjukt begåvad. fortsätt vara lycklig!

7 september 2008 kl. 11:49  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida