tisdag 24 juni 2008

Anna Målar!


Lite mer Underbara Clara, hon är ju verkligen underbar!
Det här är inför en utställning som heter "Bevingat" och målningen är i olja.

Någon undrade om min utbildning: Jag har gått två år på Pernbys Målarskola i Stockholm, sen gick jag andra året på Gerlesborgsskolan i Bohuslän. Sen har jag läst bildberättande, serieteckning och illustration på Karlstads universitet en termin.

Sen va det en fråga om hur jag väljer mina modeller: Det är bara folk jag springer på på nätet, fastnar för och tecknar helt enkelt. det måste va nått jag fastnar för. annars är det svårt!

Etiketter:

6 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Den här var fin!

Brukar du fråga före om du får måla/rita någon eller ritar du först och berättar sen? Tycker det är klurigt, det där.. Jag brukar säga efteråt och de flesta blir ju ändå mest bara glada förstås. :)

24 juni 2008 kl. 22:19  
Blogger Anna Ileby sa...

Malin - Det är lite olika, ibland frågar jag, ibland säger jag till efteråt, men det är aldrig någon som sagt nej. Men om man ska sälja dom är det ju bra att veta att personen på bilden är med på att bli målad.

24 juni 2008 kl. 23:13  
Anonymous Anonym sa...

Snyggt!

24 juni 2008 kl. 23:48  
Anonymous Anonym sa...

Åh, så otroligt fin!
colorelle.blogg.se

25 juni 2008 kl. 10:46  
Anonymous Anonym sa...

Du är så sjukt grym. Vad vacker den var i olja!

25 juni 2008 kl. 10:47  
Anonymous Anonym sa...

Ah ok! Serieteckning och illustration är det en bra kurs? Kan tänka mig att ta den i framtiden annars :) Även jag är värmlänning.
//Bea

25 juni 2008 kl. 16:21  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida