lördag 21 januari 2012

Anna Listar!

Hittade en lista hos Elsa som jag helt enkelt snodde. Listor är bra att fördriva tiden med på mässor där man redan sett allt.

Nämn något som gjorde dig glad igår:
Att få prata framtidsdrömmar med Anna, dricka Brooklyn lager med Tobias och äta marängswisch klockan elva på kvällen med min bästa Ribb!
Vad gjorde du kl 08 i morse?
Jag hade nyss somnat efter att ha legat vaken halva natten med sockerchock efter marängswischen
Vad gjorde du för 15 min sedan?
Gick ett varv till på mässan, försökte köpa pinup-klistermärken utan framgång och pratade med mamma i telefon


Det sista du sa högt?
Det är tur man har en blogg att underhålla sig med
Det senaste någon sa till dig:
Åh Anna bara skriver och skriver
Vad har du druckit idag?
Hemmagjord smoothie och kaffe
Vad var det senaste du åt?
Ett ägg med rinnig gula
Vad var det senaste du köpte?
Ölen från igår


Vad är det för färg på din ytterdörr?
Brun, men snart flyttar vi ju förhoppningsvis till ett nytt hus med en annan dörr!
Vad är det för väder hos dig nu?
Iskallt, halt och grått
Godaste glassmaken?
Jordgubbsglass med noisettesås
Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
Ja det måste jag nog eftersom jag själv föll som en fura direkt
Sover du tungt?
Jag sommar lätt men vaknar lika lätt igen. Sover dock jämt. Lägger mig halv elva på kvällen, sover till halv tio och sen sover jag helst middag två timmar vid halv fyra
Drömmer du mardrömmar?
Ja superläskiga som jag aldrig lyckas glömma
Trivs du med ditt jobb?
Ja! Jag har världens bästa jobb och igår fick jag dessutom förfrågan om jag vill bli designchef för necessärföretaget!


Favoritklädsel?
Termoleggings! Allt med prickar och så älskar jag levi's curve jeansen. Men känner mig absolut finast i prickiga klänningar med vid kjol och sjal i håret.
Favoritlåt just nu?
Den jag kunde va med Mikael Wiehe
Vad ser du om du tittar till höger?
En monter som säljer tvålar
Vad gör dig glad just nu?
Mitt jobb, att vi ska få gå in i huset på måndag och att vi snart kanske får ett hus med veranda med snickerglädje



Vad ska du göra härnäst?
Äta mässmat, åka till Ikea med Ribb
Höger el vänsterhänt?
Höger, fast jag ville alltid va vänster för att det ansågs konstnärligare
Humör just nu?
Lite bakis från ölen igår, en smula uttråkad men innerst inne väldigt lycklig
Favoritgodis?
Romerska bågar och såna där saltlakritsstänger med salt på
Kläder just nu?
En prickig minimarket klänning jag köpt på loppis
Sommarplaner?
Bila runt i Norrland
Hur många kuddar sover du med?
Två
Morgon eller nattmänniska?
Som sagt, jag sover ju jämt men runt fem-åtta är min glansperiod
Vad är viktigast för dig?
Att mina föräldrar har det bra, att ha ett färgglatt hem som känns hemma, att jag och Emil är lyckliga och att Fröken inte kissar i sängen


Är du kittlig?
Extremt under fötterna. Fast inte på nått roligt sätt, jag blir skitarg om nån skulle kittla mig under fötterna (jag sparkade ut min kompis framtänder en gång när jag fick panik)
Snarkar du?
Nej
Stjärntecken?
Fisk
Äckligaste insekten?
Blodiglar. Fy fan
Stökigt el välstädat?
Ett hemtrevligt mellanting
Vad längtar du mest efter just nu?
Emil, Fröken, min säng och det nya huset!

1 kommentarer:

Anonymous Lena sa...

Det är trevligt med listor. Då får man lära känna en person lite mer :) Funderar på om jag ska sno den här av dig!? Om det är okej förstås :)

21 januari 2012 kl. 20:50  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida